4 mai 2011

Rezervare servicii turistice: offline sau online


     Inceputul meu in domeniul turismului este putin cam neclar. In timpul liceului am trecut prin mai multe etape: am visat la Academia de Politie, dupa la Facultatea de Stiinte Politice, a urmat Facultatea de Administrarea Afacerilor ... si am ajuns la Geografia Turismului. Se pare ca uneori e bine sa te lasi purtat de val pentru ca te poate duce in locuri interesante ;).
     Si asa a inceput povestea carierei mele profesionale. Am lucrat inca din primul an de facultate in agentii de turism si am avut "privilegiul" sa vad cum functioneaza din interior acestea. In primii doi ani chiar am folosit serviciile acestora si am plecat in vacanta prin ele. Dar treptat am descoperit ca pot economisi sume importante prin rezervari online, mai ales pentru servicii separate: bilete de avion, cazare hoteluri, cazare hosteluri, inchirieri masini.
     In Romania este inca dificil sa faci rezervari online pentru pachete integrate tip vacante charter (care sa includa transport din Romania, cazare, mese, alte facilitati), dar in tari "mature" din punct de vedere turistic precum Marea Britanie, Franta, Germania, Elvetia acest lucru a devenit obisnuita datorita unor mari touroperatori precum Thomas Cook, TUI, Dertour, Thompson, Virgin Holidays, Kuoni etc. Insa daca iti doresti o vacanta exotica, catre o tara indepartata, nu ezita sa apelezi la acestia, deoarece ei opereaza curse charter cu plecare din Londra, Paris, Munchen, Frankfurt, Dusseldorf si ofera tarife fara concurenta in Romania.
     Revenind la serviciile simple precum bilete de avion, cazare hoteluri sau hosteluri, inchirieri auto, avantajele rezervarilor online sunt evidente:
- touroperatorii sunt de obicei companii multinationale stabile, prezente pe piata de multi ani si care si-au dovedit calitatea serviciilor
- datorita motoarelor de comparatii poti fi sigur ca ai gasit cel mai mic tarif de pe "piata" online
- tarifele serviciilor rezervate online sunt mai mici datorita volumului mare de vanzari si a costurilor reduse de comercializare
- tariful afisat este tariful final (nu se adauga alte taxe ulterior)
- gama diversificata de servicii (sute de mii de hoteluri si hosteluri in sute de tari, bilete de avion pentru companii de linie sau low-cost, croaziere pe oceane, mari si fluvii, pachete in sute de statiuni de ski etc.)
- o cantitate impresionanta de informatii la dispozitie pentru a lua cea mai buna decizie in privinta serviciilor turistice
- sistemele de rezervari sunt gandite special pentru utilizator, fiind performante si usor de folosit
- confirmarile sunt de cele mai multe ori instant, iar odata confirmata rezervarea, conditiile acesteia nu se maimodifica
- accesul la rezervare este facil, non-stop (doar intri pe site-ul touroperatorului si te loghezi sau introduci codul rezervarii)
- serviciul de relatii cu clientii este 24/7, datorita prezentei la nivel mondial
- se ofera numeroase beneficii pentru clientii fideli precum bonusuri, reduceri si chiar gratuitati
- deoarece plata se face online iar voucherele sunt transmise tot online, nu trebuie sa te deplasezi in acest scop (poti face rezervarea de la tine acasa sau de la servici)
 
     In articolele urmatoare voi aborda pe rand fiecare tip de serviciu si voi incerca sa impartasesc din experienta mea, astfel incat sa aveti la indemana toate instrumentele necesare gasirii si rezervarii online celor mai bune variante. Mai multe informatii puteti gasi si pe haisamergem.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu